Få juridisk bistand når du måtte trenge det

Juridiske spørsmål rundt arbeidsforhold oppstår ikke bare i arbeidstiden. Derfor har vi lansert Advokatbotten som svarer deg på enkle juridiske spørsmål – akkurat når det passer deg.

Kathrine Lekven Christensen, advokat og leder for digitale juridiske tjenester i Econa

– Mange av våre medlemmer har spørsmål vedrørende sin jobbsituasjon, også utenfor ordinær kontortid. Vi har derfor en ambisjon om at vår nye kollega, Advokatbotten, på en god måte skal kunne svare på enklere spørsmål om arbeidsrettslige forhold som prøvetid, oppsigelse, nedbemanning, arbeidskontrakter med mer når du måtte ha behov for det. 

For Econas medlemmer vil chatbotten bety en unik mulighet til å undersøke egen sak selv, slik at de til enhver tid har muligheten til å være oppdatert og klar over sine rettigheter i arbeidslivet.

Slik bruker du Advokatbotten.

– Advokatbotten er et tillegg til de ordinære juridiske tjenestene som vi tilbyr våre medlemmer – en ekstraservice. Har du behov for en konkret vurdering av saken din, vil det selvsagt fremdeles være mulighet til å snakke med en av våre advokater. Vi håper imidlertid medlemmene gir chatbotten en mulighet til å vise hva den er god for. Hvis de ikke finner ut av det de lurer på er vi selvsagt fortsatt tilgjengelig via kontaktskjemaet på nett.

Logg deg inn for å prøve den!

Alle svar Advokatbotten gir er gjennomgått av Econas advokater og blir kontinuerlig oppdatert, slik at brukerne kan være trygge på at de juridiske svarene chatbotten gir, er riktige. Advokatbotten vil også kunne linke deg til nyttige artikler som svarer på akkurat din problemstilling, enten skrevet av Econas jurister selv, eller til den juridiske databasen Compendia Personal.

– Vi har jobbet lenge med å kartlegge hvilke spørsmål og artikler som er spesielt relevante for våre medlemmer. Vi jobber kontinuerlig med å legge inn flere svar og artikler slik at du som medlem skal oppleve at chatbotten gir deg god medlemsnytte. Chatbotten lærer fortsatt, men jo mer den blir brukt, desto bedre blir den på å svare.

-Vi håper at våre medlemmer opplever chatbotten som et nyttig verktøy og som gir treffende svar og god informasjon når de har spørsmål om sitt arbeidsforhold.