Nå får du juridisk bistand 24/7

Juridiske spørsmål rundt arbeidsforhold oppstår ikke bare i arbeidstiden. Derfor har vi lansert vårt nye medlemstilbud, Advokatbotten. Den svarer deg på enkle juridiske spørsmål, akkurat når det passer for deg.

Foto:

Fredrik Riise, Advokatfullmektig og leder for digitale juridiske tjenester i Econa.

– Vi som jobber med arbeidsrett i Econa opplever at mange medlemmer har spørsmål om store og små saker forbundet med jobben. Vi sitter med mye kunnskap som vi ønsker å dele med våre medlemmer på en enkel og oversiktlig måte. På den måten kan vi bidra til et sunnere og bedre arbeidsliv for medlemmene våre, forklarer Fredrik Riise, advokatfullmektig og leder for digitale juridiske tjenester.

Advokatbotten svarer medlemmene på spørsmål om arbeidsrettslige forhold, som prøvetid, oppsigelse, nedbemanning, arbeidskontrakter og lignende. Den kan svare på saker gjeldene oppstart av arbeidsforhold, underveis, ved endringer eller opphør av arbeidsforhold. Alle svarene er gjennomgått av Econas advokater og blir kontinuerlig oppdatert, slik at brukerne kan være trygge på at de juridiske svarene chatbot'en gir er riktige.

Slik bruker du Advokatbotten.

– På nettsidene våre har vi mange nyttige artikler om ulike arbeidsrettslige problemstillinger. Utover å gi deg svar på spørsmål kan Advokatbotten hjelpe deg med å finne artikler som svarer på akkurat din problemstilling, utdyper Riise.

Logg deg inn for å prøve den!

Dette er enten artikler vi har skrevet selv, eller til den juridiske databasen til Compendia Personal.

– Vi har jobbet lenge med å kartlegge hvilke artikler som er relevant for hvilke spørsmål på tvers av vår egen og Compendias database. Vi jobber kontinuerlig med å legge inn flere artikler slik at du som medlem lett får tilgang til relevante artikler til din sak. Chatbot'en lærer fortsatt, og jo mer den blir brukt, desto bedre blir den på å svare.

For Econas medlemmer betyr chatbot'en en unik mulighet til å undersøke egen sak selv, slik at de til enhver tid har muligheten til å være oppdatert og klar over sine rettigheter i arbeidslivet.

– Advokatbotten er et tillegg til de ordinære juridiske tjenestene som vi tilbyr våre medlemmer –  en ekstraservice. Vi håper medlemmene prøver chatbot'en. Hvis de ikke finner ut av det de lurer på er vi selvsagt fortsatt tilgjengelig via kontaktskjemaet på nett eller på telefon, forklarer Riise avslutningsvis.

Vi snakkes!