Ofte stilte spørsmål og svar
Kan jeg bli medlem i Econa?
Econa er organisasjonen for deg som er økonom med mastergrad, siviløkonom, eller student innen økonomisk-administrative fag.
Sjekk om du kvalifiserer til medlemskap her.
Hvorfor får jeg ikke logget inn?
Hvis du opplever problemer med innlogging, kan årsaken være at du etter innmelding ikke har aktivert din Econa-konto. Gå til "Logg inn" øverst i høyre hjørne, klikk deretter på " Aktiver din Econa-konto", skriv inn det mobilnummeret du registrerte ved innmelding, og følg videre instruksjoner på skjermen.
Dersom du fortsatt ikke får logget inn kan du kontakte oss på support@econa.no.
Nytt av februar 2024: På Min profil kan du administrere innstillinger for innlogging. Totrinns-verifisering er nå valgfritt og kan aktiveres/deaktiveres som du ønsker. Vi anbefaler å aktivere totrinns-verifiseringen for bedre sikkerhet av dine persondata.
Jeg har sagt opp medlemskapet mitt. Hvorfor får jeg faktura?
I tråd med Econas medlemsbetingelser skal utmelding skje skriftlig med tre måneders varsel, gjeldende fra påfølgende måned. Du vil derfor motta faktura frem til oppsigelsesperioden er over og din siste månedlige kontigent er betalt. Dersom du betaler medlemskapet ditt med AvtaleGiro eller eFaktura, må du ikke stoppe disse betalingene før oppsigelsesperioden er avsluttet.
Hva skjer med medlemskapet mitt etter jeg har fullført mastergraden?
Ditt medlemskap hos Econa avsluttes ikke automatisk etter at du er ferdig med studiene. I stedet endres medlemskapet til kategorien "1. år i arbeid".
For vårsemesteret: Hvis du fullfører mastergraden din om våren, vil ditt medlemskap automatisk bli endret til "1. år i arbeid" fra og med 1. juli samme år. Dette gjelder utdannelsesåret du har oppgitt. Kategorien "1. år i arbeid" beholder du i ett år, hvorpå medlemskapet oppdateres til "2. år i arbeid" i juli året etter at du fullførte mastergraden.
For høstsemesteret: Medlemmer som fullfører studiene mellom september og desember vil bli overført til kategorien "1. år i arbeid" fra den påfølgende måneden etter at studiene er avsluttet, frem til juni året etter. Fra og med juli endres medlemskapet til "2. år i arbeid".
Overgang til ordinært medlemskap: Etter at du har vært i kategorien "2. år i arbeid" i ett år, vil medlemskapet ditt automatisk endres til et ordinært medlemskap fra 1. juli.
Det er viktig å huske at kategoriene "1. og 2. år i arbeid" er basert på utdannelsesåret, og ikke nødvendigvis på når du faktisk er i ditt første eller andre år i arbeid.
Jeg trenger juridisk bistand. Kan dere hjelpe meg?
Som Econa-medlem har du tilgang til vår chatbot, Advokatbotten, som kan hjelpe deg med enkle juridiske spørsmål hele døgnet. Advokatbotten blir tilgjengelig når du logger inn.
Ved mer komplekse problemstillinger kan du få advokathjelp over e-post, telefon, eller fysisk møte for å drøfte saken din. Det er viktig å merke seg at det er krav til medlemskapet som må oppfylles for å kunne benytte seg av vår advokathjelp.
Retningslinjer for juridisk bistand.
Hvor finner jeg fakturaene mine?
Kontakt oss på support@econa.no for dine fakturaer.
Hvorfor får jeg digitale fakturaer fra Amili?
Fra november 2024, bruker vi Amili som innkrevingsselskap. Det betyr at dersom en faktura ikke betales, sender Amili ut digital faktura og påminnelse på sms på vegne av Econa. Amili er en del av Visma. Har du et utestående inkassokrav, kan du logge deg inn og betale hos Amili.
Hvordan melder jeg meg ut?
For å melde deg ut fyller du ut utmeldingsskjema på Min side.
Fikk du ikke svar på det du lurer på?
Da kan du kontakte oss på support@econa.no eller tlf: 22 82 80 00.