Vårt fagtidsskrift Magma har fått pris for god design!

Vi er kjempestolte av å være i toppsjiktet blant landets fremste redaksjonelle publikasjoner i Grafills Visuelt-konkurranse.

To eksemplarer av Econas fagtidsskrift Magma

Foto:
Econas fagtidsskrift Magma nr 1 2022 forsiden

Magma ble redesignet i 2021, med mål om å gjøre det lettere tilgjengelig og mer lest blant medlemmene. Tidsskriftet er en av de viktigste medlemstjenestene vi tilbyr, og da er det selvsagt viktig at det blir lest og godt mottatt – ikke bare av de som kan redaksjonell design, men også av leserne.

Den 11. mai ga dette uttelling – Magma og designbyrået Skilhagen fikk Diplom i årets Visuelt-konkurranse, i kategorien redaksjonell design!

Juryens kommentar:

«Godt gjennomført art direction, spesielt til å være et ​​fagtidsskrift. Linjene fra logoen brukes gjennomgående og er med på å gi identitet og assosiasjoner til økonomi. Magma er designet slik at magasinet blir enkelt å navigere gjennom.»

Godt gjennomført art direction, spesielt til å være et ​​fagtidsskrift.

Denne utmerkelsen var en fin vitamininnsprøytning for Magma-teamet, som nå jobber med ferdigstilling av neste utgave: «Pandemien og arbeidsmarkedet» kommer ut i juni. I august kommer det en ny studentutgave. Det er bare å glede seg!