Digital endringsledelse i praksis

Bli med på Econas arrangement om digital endringsledelse! Dette er en unik mulighet til å lære hvordan du kan skape forståelse for behovet til digital transformasjon og hvordan du kan lykkes med digital transformasjon i din organisasjon i praksis.

Påmelding

Påmelding

Ved kurspåmelding samtykker du til at persondata relatert til kursdeltagelsen lagres og forvaltes av Econa.

Vi er så heldige ta vi har fått med oss to erfarne foredragsholdere som tar oss med på den digitale endringsreisen:

Philip Christensen

Philip Christensen jobber i det globale rådgivningsselskapet Gartner Inc og har lang erfaring med å skape interesse og forståelse for digital endring hos sentrale beslutningstakere: Storytelling og digital transformasjon
• Over 70% av digitale investeringer leverer ikke på forventede forretningsresultater. Det er avgjørende å skape forståelse for hva digital transformasjon innebærer for organisasjonen, langt utenfor IT miljøet. Teknikker for storytelling er essensielle for å forklare "hvorfor" i stedet for å kun fokusere på "hvordan". 
• En klar, engasjerende og konsistent historie er absolutt nødvendig for å få alle til å forstå og delta i den digitale endringsreisen. Uten en tydelig historie risikerer man at folk mister interessen. 
• Fire kritiske trinn for å fortelle din digitale transformasjonshistorie inkluderer å kjenne ditt publikum, strukturere historien, og bruke resultatdrevne målinger for å skjerpe historien.

Lars Erik Lorentzen

Lars Erik Lorentzen, kommer fra Cervo AS som har flere ledende roller i digitale transformasjons-prosjekter. Lars Erik har over 20 års erfaring med digitale løsninger som premiss for innovasjon og vekst både i tjenestebasert og supply-chain-baserte sektorer. I senere tid har han også vært med på å dreie virksomhetenes digitale satsing fra mer tradisjonelle til mer agile leveranseformer.

Digital transformasjon i praksis – her med enkelte sentrale stikkord: 
• Ha fokus på verdiuttak, ikke bare på å gjennomføre digitale tiltak. 
• Forstå forretningsbehovet og prioriteringsmekanismene som fungerer i din bedrift. 
• Ha fleksibilitet i metodikk og evnen til å identifisere og ta ut gevinster. 
• Riv ned siloer mellom IT og forretning og koble digitale mål til forretningsmål. 
• Etabler tydelige og målbare gevinster og vær ærlig og realistisk.

Auditoriet i Econas flotte lokaler i Kongens gate 6 åpner kl 17.00 med mingling og servering!

Vi starter foredraget kl 17.30.