Econa på nett

Alle studentgruppene har sine egne private Facebook-grupper, samt en Facebook og Instagram konto. Utover dette er også alle tillitsvalgte samlet i en felles gruppe på Facebook. I disse gruppene oppfordres det til at man dele erfaringer og tips til andre studentgrupper. I tillegg har alle studentgruppene egne Google Drive med mapper hvor man kan oppbevare viktig informasjon innad i styret. Utover dette er Mitt Econa plattformen hvor medlemmer melder seg på arrangementer og finner annen nyttig informasjon.

Sosiale medier

Alle studentgruppene har egen Facebook-side og Instagram-konto til promotering av nyhetssaker, blogginnlegg, arrangementer med mer. Alle Facebook-sidene og Instagram-kontoene skal se like ut i den grad det er mulig. Studentgruppene skal bruke profilbilder og forsidebilder som er bestemt av administrasjonen, samt farger, fonter og logoer. Utover dette kan studentgruppene poste hva de ønsker med relevans til Econa og Econa Student.  Studentgruppene oppfordres til å følge econa_student og econa_norge på instagram for å holde seg oppdatert på hva som skjer ellers i organisasjonen, og videre tagge econa_student i sine innlegg. 

Instagram: econa_student

Facebook: Econa Student

Farger

Vi er lilla! Fargen vår er ved siden av logo det viktigste visuelle verktøyet for at Econa skal bli gjenkjent. Mørk lilla (Purple Rain) er mest brukervennlig og seriøs. Vi anbefaler større bruk av denne. Problemet med den lysere varianten er farge-viberasjon i kontrast til hvit. Denne mørke lilla fargen fungerer bedre med invertert tekst mtp lesbarhet, men også i konvertering til trykkfarge. En solid hvit eller 'Cream' kan brukes som bakgrunnsfarge for å skape struktur i dokumenter med mange elementer. Svart brukes hovedsakelig til tekst.

Econa sine farger

Facebook

Bilde 1: Eksempel på hvordan Facebook-siden skal se ut.

Bilde 1: Eksempel på hvordan Facebook-siden skal se ut.

Bilde 2: Hvordan Facebook-siden vil se ut på telefon sammenlignet med på PC.

Bilde 2: Hvordan Facebook-siden vil se ut på telefon sammenlignet med på PC.

Målet med Facebook-sidene er at det skal være enkelt for studenter å finne og komme i kontakt med sin lokale studentgruppe. Sidene skal være oversiktlige, ryddige og følge en rød tråd som viser tydelig hvor man hører til. Videre et det viktig at man har korrekt navn på siden. Her skal man bruke: «Econa *forkortelsen på skolen*».

Profilbilde skal være Econa-logo med skolenavn.

Forsidebilde får dere velge selv, men skal være relevant med oversikt over arrangementer eller lignende. Husk at bildet må passe både for pc og mobil. I oversikten i bilde 2 ser dere veiledning på størrelser. Området mellom de stiplete linjene er hva man ser om man bruker Facebook på telefon.

Instagram

Hensikten med Instagram er det samme som studenter, og dele mer hyppig hva som skjer på den ulike skolen. Målet er selvsagt å fremstå som en felles organisasjon, men at det er mulig for studenter å finne sin gruppe ved sitt studiested på Instagram. Videre som på Facebook skal profilbilde være Econa-logo med skolens navn. 

Instagram er en god promoteringsplattform som vi må bruke målrettet for å promotere oss selv på en god måte. Noe som er viktig å huske er opphavsrett på bilder dere bruker, ikke bare last ned og bruk bilder fra f.eks. Google.

Lagring og erfaringsdeling

Alle studentgrupper oppfordres til å opprette en intern plattform for deling og lagring av ressurser internt i styret. Det er kjent at flere styrer bruker Google Drive som sin lagringsplattfrom.

Det er opp til hver enkelt studentgruppe hvordan de ønsker å oppbevare interne dokumenter, det viktigste er at dette senere kan bli delt med nye styre medlemmer eller deles med administrasjon. 

Siden Econa er en stor organisasjon er det også viktig å dele informasjon, ideer og annet med andre studentgrupper. Med dette håper vi studentgruppene ønsker å motivere, dele arrangementet ideer eller annet på tvers av studentgruppene på de ulike Facebook-gruppene under.

Vi har tre ulike grupper på Facebook for studenttillitsvalgte:

Econa på ditt studiested

I tillegg til de sosiale medier kontoene og gruppene, har hver studentgruppe sin egen side på Econas nettsider. Her finner du informasjon tilknyttet de ulike studiestedene og deres studentgruppe. Det innbærer blant annet kontaktinformasjon til studentgruppens styre og lenker til deres sosiale medier kontoer. 

Her finner du de 14 ulike studentgruppene!