Mangfoldskapitalisme

Webinaret gir deg svar på hvordan mangfold kan være lønnsomt. Det er lett å rekruttere mennesker som er like seg selv, men det er sjeldent du har behov for en «kloning» - du trenger som oftest de som er gode på områder du selv er svak på.

Tid og sted

  • Onsdag 23. mars
  • 08.30 - 09.30
  • Online

Priser, plasser og frister

  • Medlem: Gratis
  • Student medlem: Gratis
  • Ledige plasser: 210
  • Påmeldingsfrist: 22. mars

Kontaktperson

  • Ikke oppgitt
  • Tlf: Ikke oppgitt

Påmelding

Påmelding

Ved kurspåmelding samtykker du til at persondata relatert til kursdeltagelsen lagres og forvaltes av Econa.

Mangfold på kontoret

Webinaret gir deg svar på hvordan mangfold kan være lønnsomt i praksis for næringslivet. Det retter seg mot ledere og mellomledere som ønsker å styrke sine prestasjoner gjennom team av mer komplimentere ferdigheter. Det er lett å rekruttere mennesker som er like seg selv, men det er sjeldent du har behov for en «kloning» - du trenger som oftest de som er gode på områder du selv er svak på – og som selskapet har et behov for.

Mangfold i dette foredraget går utover de tradisjonelle vinklingene på etnisitet og kjønn (selv om disse naturlig nok også er med). Det mest prestasjonsfremmende av mangfold er kanskje ikke det man kan se, men det som finnes av ulikhet i hodene på hver enkelt i form av kunnskaper, ferdigheter, holdninger, og personlighet.
Foredraget inneholder en rekke praktiske eksempler på hvordan du som leder kan øke selskapets inntjening gjennom å styrke det prestasjonsfremmende mangfold i din avdeling eller ditt selskap.

En større spennvidde av mangfold kan styrke kundeservice, beslutningstaking, innovasjon, attraksjon av topp talenter, medarbeidertilfredshet med mer. Det handler ikke lenger om å tolerere mangfold (det er for lite ambisiøst), det handler om å kapitalisere på mangfold i praksis gjennom å bygge sterkere team av komplimentere ferdigheter som totalt sett matcher avdelingen- og selskapets fremtidige behov.

Foredragsholder: 

Olav Haraldseid har 20 års erfaring som HR direktør i store norske bedrifter som Equinor, NorgesGruppen ASA, Circkle K og Apotek1, og har således god kjennskap til hvordan mennesker i organisasjonen promoteres inn i nye roller. Basert på denne erfaringen ønsker ham å gi noen nyttige råd for hva man bør gjøre / ikke gjøre slik at man kan komme i betraktning. Hvem blir sett på som talenter? Hvordan vurderes potensial? Hvem vinner i kampen om attraktive stillinger? Hva kan vi gjøre for å øke sannsynligheten for å bli promotert?

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

For at du skal få en best mulig brukeropplevelse, bruker vi informasjonskapsler til å hente inn statistikk om hvordan nettstedet brukes. Les mer om informasjonskapsler.