Hvordan lykkes med å endre dine vaner med særlig vekt på å styrke prestasjoner i jobb.

Vi vet at de fleste prosjekter på arbeidsplassen som har til hensikt å endre folk adferd mislykkes. Det samme kan man si om egne nyttårsforsetter. Det skal ikke mye til for å endre en adferd om man klarer å aktivere autopiloten hos mennesker. Gjennom å endre egne rammebetingelser kan man dytte egne vaner i en ny retning i arbeidslivet og privat. I dette webinaret vil lære gode strategier for å endre på vaner og lykkes med det.

Tid og sted

  • Fredag 18. mars
  • 08.30 - 09.30
  • Online

Priser, plasser og frister

  • Medlem: Gratis
  • Student medlem: Gratis
  • Ledige plasser: 143
  • Påmeldingsfrist: 17. mars

Kontaktperson

  • Ikke oppgitt
  • Tlf: Ikke oppgitt

Påmelding

Påmelding

Ved kurspåmelding samtykker du til at persondata relatert til kursdeltagelsen lagres og forvaltes av Econa.

webinar

Vi vet at de fleste prosjekter på arbeidsplassen som har til hensikt å endre folk adferd mislykkes. Det samme kan man si om egne nyttårsforsetter. Vaner og ønske om umiddelbar nytelse regelrett spiser gode intensjoner om endring til frokost. 95% av alle slankekurer mislykkes, og 90% av hjertepasienter med bypassoperasjoner bak seg som får beskjed om å gå en tur på 30 minutter hver dag – har sluttet med dette innen det er gått 6 måneder. Hvis ikke engang redselen for å dø trigger deg tilstrekkelig, hva skal da til for å få til varige endringer på en arbeidsplass?

Løsningen ligger i å hjelpe autopiloten til å foreta riktige valg mange nok ganger slik at man får etablert nye vaner. Mye tyder på at «nudging» er den enkleste og mest effektive måte å oppnå gode resultater på. Det handler om å lære seg hvordan man bruker disse «dytterne» i praksis for å oppnå sine mål. Nudging handler om å endre folks adferd gjennom å gi dem en vennlig dytt i ønsket retning -gjerne gjennom å aktivere vår lett påvirkelige autopilot. Begrepet ble gjort populært av Richard Thaler og Cass Sunstein med boken deres Nudge fra 2008. I 2017 ble Thaler tildelt Nobelprisen i økonomi, blant annet for sitt arbeid med nudging.

Det skal ikke mye til for å endre en adferd om man klarer å aktivere autopiloten hos mennesker. Gjennom å endre egne rammebetingelser kan man dytte egne vaner i en ny retning i arbeidslivet og privat. Har du trent på en ny adferd mange nok ganger – etablerer du til slutt en ny vane. Gjennom dette kan du utvikle deg i en fart som andre bare kan drømme om

Foredragsholder: 

Olav Haraldseid har 20 års erfaring som HR direktør i store norske bedrifter som Equinor, NorgesGruppen ASA, Circkle K og Apotek1, og har således god kjennskap til hvordan mennesker i organisasjonen promoteres inn i nye roller. Basert på denne erfaringen ønsker ham å gi noen nyttige råd for hva man bør gjøre / ikke gjøre slik at man kan komme i betraktning. Hvem blir sett på som talenter? Hvordan vurderes potensial? Hvem vinner i kampen om attraktive stillinger? Hva kan vi gjøre for å øke sannsynligheten for å bli promotert?

 

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

For at du skal få en best mulig brukeropplevelse, bruker vi informasjonskapsler til å hente inn statistikk om hvordan nettstedet brukes. Les mer om informasjonskapsler.