EUs kommende krav til bærekraftskommunikasjon og hva de vil kunne bety for norske bedrifter.

EU har tatt lederskap med målene de har satt seg i sin “Green Deal”, men for å nå målene må de ha med bedriftene. Dette betyr stadig strengere krav til hvordan virksomheter måler og rapporterer på sine utslipp og bærekraftstiltak, hvordan de planlegger og hvordan de faktisk klarer å redusere sin påvirkning.

Påmelding

Påmelding

Ved kurspåmelding samtykker du til at persondata relatert til kursdeltagelsen lagres og forvaltes av Econa.

plante

Dette vil få store følger for virksomheter som blir omfattet av regelverket, men også indirekte for selskaper som har kunder som nå blir lovpålagt å rapportere. Vi vil i dette webinaret gå gjennom hva de kommende kravene er og hvordan de vil påvirke norske bedrifter.

Hva vil dette bety for markedsføringen og kommunikasjonsbudskapet til norske bedrifter? Tre regelverk vil være helt sentrale her:

● EU-taksonomien

● Bærekraftsdirektivet (CSDR)

● Corporate Sustainability Due Diligence Directive

 

Om foredragsholderne:

Daniel Næsse fra PwC er advokat og partner, med taksonomien og regler for finansbransjen som spesialområde. Daniel leder advokatfirmaet PwC i Norge sitt arbeid med EU-taksonomien, og er også engasjert av Universitetsforlaget til å utarbeide norsk lovkommentar for EU-taksonomien.

Inki Brown fra PwC har lang erfaring som bærekraftsrådgiver, og har spesielt fokus på klimaregnskap og annen rapportering. Hun har jobbet med over hundre selskaper av ulik størrelse og i et bredt utvalg av bransjer, innen ulike aspekter av miljø og bærekraft, og legger stor vekt på formidling. Hun har blant annet bidratt som “husekspert” på klima for Klimapartnere på regionale og nasjonale samlinger.

Les mer om PwCs tjenester innen bærekraft her