Hvordan skape konkurransefortrinn med smart bruk av data?

En stadig økende mengde data gir nye muligheter i utvikling av kunderettede tjenester og mer effektive prosesser. Data kan både brukes internt og deles på tvers av virksomheter for å utvikle helt nye forretningsmodeller. I dette webinaret vil Posten Norge, Kartverket og Cognizant dele deres erfaringer og tanker om bruk av data i fremtiden.

Tid og sted

  • Torsdag 18. november
  • 08.30 - 09.30
  • Online

Priser, plasser og frister

  • Medlem: Gratis
  • Student medlem: Gratis
  • Ledige plasser: 136
  • Påmeldingsfrist: 17. november

Kontaktperson

Påmelding

Påmelding

Ved kurspåmelding samtykker du til at persondata relatert til kursdeltagelsen lagres og forvaltes av Econa.

Møte
Jørn Mølster

Jørn Mølster

Hvordan bruker Posten data for å utvikle nye og bedre løsninger, tjenester og produkter? Hva er status på den datadrevne organisasjon, hvordan bruker Posten data til å forbedre sine tjenester og bruker opplevelse. Jørn Mølster vil snakke om hvordan Posten kan bruke historikk til å forutsi hvordan de kommer til å levere i fremtiden? Hvordan kom Posten i gang med maskinlæring i Posten, litt «gode» råd og noen fallgruver.

Hvordan jobber vi i Posten for å få frem en løsning hvor du allerede ved bestilling i nettbutikken kan få et presist leverings-vindu, både dag og tidspunkt.

Jørn Mjølster er Head of Data Science i Posten Norge AS og har 15 års erfaring fra Posten, innen BI, IT arkitektur og teknologisk innovasjon. Han jobber med å forenkle løsninger og utvikle nye løsninger ved hjelp av teknologisk innovasjon. Jørn er opptatt av hvordan man kan bruke data til å skape økt kundeverdi, og skal snakke om hvordan Posten bruker data til å utvikle nye og bedre løsninger, produkter og tjenester for sine kunder over hele landet.

----------------

Endre Sundsdal

Endre Sundsdal

Kartverket har jobbet aktivt for å øke verdien av data de forvalter, og dele denne dataen med andre virksomheter. Endre Sundsdal vil belyse hva de gjøre for å øke kvalitet og tilgjengelig data. Han vil også gi et innblikk i den organisatorisk reise Kartverket har vært gjennom i kultur og kunnskap for støtte oppunder dette arbeidet. Kartverkets planer for fremtiden vil Endre også fokusere på - det er store potensiale i bruk av kartdata som enda ikke er tatt ut. 

Endre Sundsdal er Digitaliseringsdirektør i Statens Kartverk. Han er ansvarlig for Kartverkets digitale endringsreise, slik at organisasjonen realiserer ambisjonene og mulighetene som ligger i nasjonal geografisk infrastruktur. Før dette jobbet han som Teknologidirektør i Entur, hvor han var ansvarlig for utvikling, forvaltning og drift av nasjonal digital infrastruktur for norsk kollektivsektor. Endre er siviløkonom fra Høgskolen i Agder, med IT spesialisering.

----------------

Anoop Sharma

Anoop Sharma

Digital- og data transformation can give companies a competitive edge by acquiring a deeper understanding of the customers needs and behavior. Anoop Sharma will talk about the most important steps in getting more value from data and how a company can build a data eco-system. How will external data sources and data exchanges impact the availabilty of data? 

Anoop Sharma is Head of Artificial Intelligence solution and Offering practice in Cognizant Europe and has 20 years’ experience of applying Data and advanced analytics techniques, guiding and driving evidence based business decisions and processes. He has been involved in varied analytical solutions for a wide scope of industries such as Energy, Utilities, Logistics, Manufacturing, Insurance, Banking and Consumer Goods with focus on Data ingestion, management, analytics and Business value outcomes. 

At Cognizant, Anoop focuses on conceptual design, implementation and business value delivery for AI and machine learning projects. Usually he is among the first one “on the ground” assessing the business and process pains to be addressed, designing an approach and working out a roadmap towards implementation. Anoop is part of AI leadership team in Cognizant and part of multiple strategic programs and engagement across industries focusing on IOT, Computer vision, Condition based maintenance, Automated design, Augmented reality, Digital twins, predictive maintenance and AI industrialization projects. 

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

For at du skal få en best mulig brukeropplevelse, bruker vi informasjonskapsler til å hente inn statistikk om hvordan nettstedet brukes. Les mer om informasjonskapsler.