Hvordan komme i gang med webanalyse

Akkurat som for internett, er webanalyse kommet for å bli. Webanalyse er essensielt for alle som ønsker å utvikle og forbedre digitale løsninger basert på innsikt og kunnskap fra kvantitative brukerdata. Men hvilke muligheter har vi med webanalyse og hvordan skal man komme i gang?

Tid og sted

  • Tirsdag 19. oktober
  • 14.00 - 15.30
  • Online

Priser, plasser og frister

  • Medlem: 200,-
  • Ikke medlem: 300,-
  • Student medlem: 200,-
  • Ledige plasser: 44
  • Påmeldingsfrist: 12. oktober

Kontaktperson

Påmelding

Påmelding

Ved kurspåmelding samtykker du til at persondata relatert til kursdeltagelsen lagres og forvaltes av Econa.

Personer rundt et bord

På dette foredraget på 90 minutter vil Carl Christian Grøndahl fra Bouvet gi deg en god innføring i temaet. Hva er fordelene med webanalyse, hva bør du tenke på før du setter i gang, og hvordan skal du få noe ut av alle dataene om trafikken på appen, nettsiden eller intranettet ditt?

Carl Christian har jobbet i snart 15 år med å hjelpe norske virksomheter til å forbedre og optimalisere sin digitale kommunikasjon på eide, kjøpte og fortjente flater. Han har også utviklet målestrategier og jobbet med å utvikle, konkretisere og måle effekt av forretningsmålene til aktører som Bufdir, Canal Digital, Vinmonopolet, Utenriksdepartementet og Patentstyret. 

God webanalyse handler ikke om å samle mest mulig data og lage seg flest mulig rapporter, det handler om å finne konkrete måleindikatorer for å måle i hvilken grad de aktiviteter og tiltak man gjør har effekt på virksomhetens overordnede mål.

I dette foredraget vil du lære om:

  • Hva er webanalyse (med vekt på bruk av Google Analytics)
  • Ulike målstyringsrammeverk og KPIer
  • Hvilke data får vi og hva betyr de
  • Sentrale begreper
  • Personvern og GDPR
  • Hva trenger du for å komme i gang
  • Andre verktøy som Hotjar, Matomo, Piwik, Adobe Analytics, andre google-verktøy

Dette foredraget passer for alle som har ansvar for eller er på annen måte er involvert i utviklingen av en nettside, app eller annen digital flate. Målet er gi deg en god begrepsforståelse og tilstrekkelig kunnskap til å vite hvordan sette i gang og hvordan webanalyse kan bidra til at de digitale flatene gir mest mulig verdi tilbake til virksomheten.

Det kreves ingen forkunnskaper for å delta.

Foredraget gjennomføres online.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

For at du skal få en best mulig brukeropplevelse, bruker vi informasjonskapsler til å hente inn statistikk om hvordan nettstedet brukes. Les mer om informasjonskapsler.